Förtjänstecken delades ut till Karin Forsgren Berntsson, Mats Cedervall och Annkristin Lundin

Ny ordförande valdes på årsmötet

Reumatikerföreningen Strängnäs som fyller 40 år i år har haft årsmöte.

Årsmöte hölls den 20 februari i Pensionärernas Hus, Strängnäs dit 35 medlemmar kom. Eva Strömberg var ordförande och Gunilla Hedin var sekreterare. Annkristin Lundin och Gunnel Thyrén avtackades då de slutar i styrelsen. Som ny ordförande valdes Gunhild Tönnberg in och som nya ledamöter valdes Kristina Grehn och Gaudence Buhangare in. Förtjänsttecken i guld delades ut till Annkristin Lundin för 16 år i styrelsen på olika poster bland annat 6 år som ordförande och även guld till Karin Forsgren Berntsson som varit aktiv i ca 18 år och hjälpt till med bland annat styrelsearbete, valberedning och lotterier och silver delades ut till Mats Cedervall som varit kassör och revisor i sammanlagt 11 år. Vi avslutade med kaffe och födelsedagstårta då föreningen firar 40 år. Ett bildspel visades med olika bilder från föreningens 40 års verksamhet.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!